۱۲۸۷ | جلسه اول |
۲۹/۰۶/۱۳۹۱ |
مروری بر مباحث گذشته |
|
|
|
۱۲۸۸ | جلسه دوم |
۰۱/۰۷/۱۳۹۱ |
بررسی نظر مشهور |
|
|
|
۱۲۸۹ | جلسه سوم |
۰۲/۰۷/۱۳۸۹ |
بررسی نظر صاحب فصول |
|
|
|
۱۲۹۰ | جلسه چهارم |
۰۳/۰۷/۱۳۸۹ |
نظرات و بررسی آنها |
|
|
|
۱۲۹۱ | جلسه پنجم |
۰۴/۰۷/۱۳۹۱ |
نظرات و بررسی آنها |
|
|
|
۱۲۹۲ | جلسه ششم |
۰۵/۰۷/۱۳۹۱ |
نظرات و بررسی آنها |
|
|
|
۱۲۹۳ | جلسه هفتم |
۰۸/۰۷/۱۳۹۱ |
مسلک اول: ذاتی بودن ارتباط بین لفظ و معنی |
|
|
|
۱۲۹۴ | جلسه هشتم |
۰۹/۰۷/۱۳۹۱ |
مسلک اول: ذاتی بودن ارتباط بین لفظ و معنی |
|
|
|
۱۲۹۵ | جلسه نهم |
۱۰/۰۷/۱۳۹۱ |
مسلک اول:ذاتی بودن ارتباط بین لفظ و معنی |
|
|
|
۱۲۹۶ | جلسه دهم |
۱۱/۰۷/۱۳۹۱ |
مسلک دوم: وضع |
|
|
|
۱۲۹۷ | جلسه یازدهم |
۱۲/۰۷/۱۳۹۱ |
مسلک وضع- دیدگاه اول |
|
|
|
۱۲۹۸ | جلسه دوازدهم |
۱۵/۰۷/۱۳۹۱ |
مسلک دوم: مسلک وضع- دیدگاه اول |
|
|
|
۱۲۹۹ | جلسه سیزدهم |
۱۶/۰۷/۱۳۹۱ |
مسلک وضع- دیدگاه اول |
|
|
|
۱۳۰۰ | جلسه چهاردهم |
۱۷/۰۷/۱۳۹۱ |
مسلک دوم: دیدگاه اول |
|
|
|
۱۳۰۱ | جلسه پانزدهم |
۱۸/۰۷/۱۳۹۱ |
مسلک دوم: دیدگاه اول- نظریه شهید صدر |
|
|
|
۱۳۰۲ | جلسه شانزدهم |
۱۹/۰۷/۱۳۹۱ |
مسلک دوم: دیدگاه دوم- نظریه اختصاص |
|
|
|
۱۳۰۳ | جلسه هفدهم |
۲۲/۰۷/۱۳۹۱ |
مسلک دوم: دیدگاه دوم- نظریه تعهد |
|
|
|
۱۳۰۴ | جلسه هجدهم |
۲۳/۰۷/۱۳۹۱ |
مسلک دوم: دیدگاه دوم- نظریه تعهد |
|
|
|
۱۳۰۵ | جلسه نوزدهم |
۲۴/۰۷/۱۳۹۱ |
مسلک دوم: دیدگاه دوم- بررسی نظریه تعهد |
|
|
|
۱۳۰۶ | جلسه بیستم |
۲۹/۰۷/۱۳۹۱ |
مسلک دوم: دیدگاه دوم- نظریه تنزیل |
|
|
|
۱۳۰۷ | جلسه بیست و یکم |
۳۰/۰۷/۱۳۹۱ |
مسلک دوم: دیدگاه دوم- بررسی نظریه تنزیل |
|
|
|
۱۳۰۸ | جلسه بیست و دوم |
۰۱/۰۸/۱۳۹۱ |
مسلک دوم: دیدگاه دوم- بررسی نظریه تنزیل |
|
|
|
۱۳۰۹ | جلسه بیست و سوم |
۰۶/۰۸/۱۳۹۱ |
مسلک دوم: دیدگاه دوم- نظریه علامیت |
|
|
|
۱۳۱۰ | جلسه بیست و چهارم |
۰۷/۰۸/۱۳۹۱ |
مسلک دوم: دیدگاه دوم- نظریه علامیت |
|
|
|
۱۳۱۱ | جلسه بیست و پنجم |
۰۸/۰۸/۱۳۹۱ |
مسلک دوم: دیدگاه دوم- نظریه علامیت |
|
|
|
۱۳۱۲ | جلسه بیست و ششم |
۰۹/۰۸/۱۳۹۱ |
مسلک دوم: دیدگاه دوم- نظریه علامیت |
|
|
|
۱۳۱۳ | جلسه بیست و هفتم |
۱۰/۰۸/۱۳۹۱ |
مسلک دوم: دیدگاه دوم- نظریه علامیت |
|
|
|
۱۳۱۴ | جلسه بیست و هشتم |
۱۴/۰۸/۱۳۹۱ |
مسلک دوم: دیدگاه دوم- نظریه علامیت |
|
|
|
۱۳۱۵ | جلسه بیست و نهم |
۱۵/۰۸/۱۳۹۱ |
مسلک دوم: دیدگاه دوم- نظریه اعتبار و نظریه تخصیص |
|
|
|
۱۳۱۶ | جلسه سی ام |
۱۶/۰۸/۱۳۹۱ |
نظر مختار |
|
|
|
۱۳۱۷ | سی و یکم |
۱۷/۰۸/۱۳۹۱ |
حقیقت استعمال |
|
|
|
۱۳۱۸ | جلسه سی و دوم |
۱۱/۰۹/۱۳۹۱ |
تقسیم اول وضع- بررسی صحت تقسیم وضع به تعیینی و تعیّنی |
|
|
|
۱۳۱۹ | جلسه سی و سوم |
۱۲/۰۹/۱۳۹۱ |
تقسیم اول وضع- بررسی صحت تقسیم وضع به تعیینی و تعیّنی |
|
|
|
۱۳۲۰ | جلسه سی و چهارم |
۱۳/۰۹/۱۳۹۱ |
تقسیم دوم وضع(اقسام چهارگانه) |
|
|
|
۱۳۲۱ | جلسه سی و پنجم |
۱۴/۰۹/۱۳۹۱ |
مقام اول: معانی اقسام چهارگانه |
|
|
|
۱۳۲۲ | جلسه سی و ششم |
۱۵/۰۹/۱۳۹۱ |
تقسیم دوم وضع- معنای اقسام چهارگانه |
|
|
|
۱۳۲۳ | جلسه سی و هفتم |
۱۸/۰۹/۱۳۹۱ |
اقسام وضع- معانی وضع عام، موضوعله عام |
|
|
|
۱۳۲۴ | جلسه سی و هشتم |
۱۹/۰۹/۱۳۹۱ |
اقسام وضع- معانی وضع عام، موضوعله خاص |
|
|
|
۱۳۲۵ | جلسه سی و نهم |
۲۱/۰۹/۱۳۹۱ |
مقام دوم – امکان قسم اول و دوم |
|
|
|
۱۳۲۶ | جلسه چهلم |
۲۲/۰۹/۱۳۹۱ |
مقام دوم – امکان قسم سوم |
|
|
|
۱۳۲۷ | جلسه چهل و یکم |
۲۵/۰۹/۱۳۹۱ |
اقسام وضع- مقام دوم- امکان قسم سوم |
|
|
|
۱۳۲۸ | جلسه چهل و دوم |
۲۶/۰۹/۱۳۹۱ |
اقسام وضع - مقام دوم – امکان قسم سوم |
|
|
|
۱۳۲۹ | جلسه چهل و سوم |
۲۷/۰۹/۱۳۹۱ |
اقسام وضع- مقام دوم- امکان قسم سوم |
|
|
|
۱۳۳۰ | جلسه چهل و چهارم |
۲۸/۰۹/۱۳۹۱ |
اقسام وضع- مقام دوم- امکان قسم سوم |
|
|
|
۱۳۳۱ | جلسه چهل و پنجم |
۲۹/۰۹/۱۳۹۱ |
اقسام وضع- مقام دوم- امکان قسم چهارم |
|
|
|
۱۳۳۲ | جلسه چهل و ششم |
۰۲/۱۰/۱۳۹۱ |
اقسام وضع- مقام دوم- امکان قسم چهارم |
|
|
|
۱۳۳۳ | جلسه چهل و هفتم |
۰۳/۱۰/۱۳۹۱ |
اقسام وضع- مقام دوم- امکان قسم چهارم |
|
|
|
۱۳۳۴ | جلسه چهل و هشتم |
۰۴/۱۰/۱۳۹۱ |
اقسام وضع- مقام سوم- مصادیق اقسام چهارگانه |
|
|
|
۱۳۳۵ | جلسه چهل و نهم |
۰۵/۱۰/۱۳۹۱ |
اقسام وضع- وقوع قسم دوم- شبهه در مورد اعلام شخصیه |
|
|
|
۱۳۳۶ | جلسه پنجاه |
۰۶/۱۰/۱۳۹۱ |
اقسام وضع - وقوع قسم دوم (شبهه در مورد اعلام شخصیه) |
|
|
|
۱۳۳۷ | جلسه پنجاه و یکم |
۰۹/۱۰/۱۳۹۱ |
اقسام وضع – وقوع قسم سوم- معانی حرفیه(مسلک اول) |
|
|
|
۱۳۳۸ | جلسه پنجاه و دوم |
۱۰/۱۰/۱۳۹۱ |
معانی حرفیه- مسلک دوم |
|
|
|
۱۳۳۹ | جلسه پنجاه و سوم |
۱۱/۱۰/۱۳۹۱ |
معانی حرفیه- مسلک دوم |
|
|
|
۱۳۴۰ | جلسه پنجاه و چهارم |
۲۶/۱۰/۱۳۹۱ |
معانی حرفیه – مسلک دوم |
|
|
|
۱۳۴۱ | جلسه پنجاه و پنجم |
۲۷/۱۰/۱۳۹۱ |
معانی حرفیه – بررسی مسلک دوم (اشکال اول) |
|
|
|
۱۳۴۲ | جلسه پنجاه و ششم |
۳۰/۱۰/۱۳۹۱ |
معانی حرفیه – بررسی مسلک دوم (اشکال دوم) |
|
|
|
۱۳۴۳ | جلسه پنجاه و هفتم |
۰۲/۱۱/۱۳۹۱ |
معانی حرفیه – بررسی مسلک دوم (بقیه اشکالات) |
|
|
|
۱۳۴۴ | جلسه پنجاه و هشتم |
۰۳/۱۱/۱۳۹۱ |
معانی حرفیه - مسلک سوم- کلام صاحب حاشیه |
|
|
|
۱۳۴۵ | جلسه پنجاه و نهم |
۰۴/۱۱/۱۳۹۱ |
معانی حرفیه - مسلک سوم- کلام محقق نائینی |
|
|
|
۱۳۴۶ | جلسه شصتم |
۰۷/۱۱/۱۳۹۱ |
معانی حرفیه - مسلک سوم- بررسی کلام محقق نائینی |
|
|
|
۱۳۴۷ | جلسه شصت و یکم |
۰۸/۱۱/۱۳۹۱ |
معانی حرفیه - مسلک سوم- بررسی کلام محقق نائینی |
|
|
|
۱۳۴۸ | جلسه شصت و دوم |
۰۹/۱۱/۱۳۹۱ |
معانی حرفیه - مسلک سوم- نظریه محقق اصفهانی |
|
|
|
۱۳۴۹ | جلسه شصت و سوم |
۱۴/۱۱/۱۳۹۱ |
معانی حرفیه - مسلک سوم- کلام محقق اصفهانی |
|
|
|
۱۳۵۰ | جلسه شصت و چهارم |
۱۵/۱۱/۱۳۹۱ |
معانی حرفیه - مسلک سوم- اشکالات محقق خویی به محقق اصفهانی |
|
|
|
۱۳۵۱ | جلسه شصت و پنجم |
۱۶/۱۱/۱۳۹۱ |
معانی حرفیه - مسلک سوم- اشکالات محقق خویی به محقق اصفهانی |
|
|
|
۱۳۵۲ | جلسه شصت و ششم |
۱۷/۱۱/۱۳۹۱ |
معانی حرفیه - مسلک سوم- بررسی نظریه محقق اصفهانی |
|
|
|
۱۳۵۳ | جلسه شصت و هفتم |
۱۸/۱۱/۱۳۹۱ |
معانی حرفیه - مسلک سوم- بررسی نظریه محقق اصفهانی |
|
|
|
۱۳۵۴ | جلسه شصت و هشتم |
۲۱/۱۱/۱۳۹۱ |
معانی حرفیه - مسلک سوم- بررسی نظریه محقق عراقی |
|
|
|
۱۳۵۵ | جلسه شصت و نهم |
۲۳/۱۱/۱۳۹۱ |
معانی حرفیه - مسلک سوم- نظریه محقق خویی |
|
|
|
۱۳۵۶ | جلسه هفتادم |
۲۴/۱۱/۱۳۹۱ |
معانی حرفیه - مسلک سوم- بررسی نظریه محقق خویی |
|
|
|
۱۳۵۷ | جلسه هفتاد و یکم |
۲۵/۱۱/۱۳۹۱ |
معانی حرفیه - مسلک سوم- بررسی نظریه محقق خویی |
|
|
|
۱۳۵۸ | جلسه هفتاد و دوم |
۲۸/۱۱/۱۳۹۱ |
معانی حرفیه - مسلک سوم- نظریه امام (ره) |
|
|
|
۱۳۵۹ | جلسه هفتاد و سوم |
۲۹/۱۱/۱۳۹۱ |
معانی حرفیه - مسلک سوم- نظریه امام (ره) |
|
|
|
۱۳۶۰ | جلسه هفتاد و چهارم |
۳۰/۱۱/۱۳۹۱ |
معانی حرفیه - مسلک سوم- نظریه امام (ره) |
|
|
|
۱۳۶۱ | جلسه هفتاد و پنجم |
۰۱/۱۲/۱۳۹۱ |
معانی حرفیه - مسلک سوم- نظریه امام (ره) |
|
|
|
۱۳۶۲ | جلسه هفتاد و ششم |
۰۲/۱۲/۱۳۹۱ |
مقام دوم - کیفیت وضع حروف- نظر محقق نائینی |
|
|
|
۱۳۶۳ | جلسه هفتاد و هفتم |
۰۵/۱۲/۱۳۹۱ |
مقام دوم - کیفیت وضع حروف- بررسی کلام محقق نائینی |
|
|
|
۱۳۶۴ | جلسه هفتاد و هشتم |
۰۶/۱۲/۱۳۹۱ |
مقام دوم - کیفیت وضع حروف- نظر صاحب حاشیه و محقق اصفهانی |
|
|
|
۱۳۶۵ | جلسه هفتاد و نهم |
۰۷/۱۲/۱۳۹۱ |
مقام دوم - کیفیت وضع حروف |
|
|
|
۱۳۶۶ | جلسه هشتاد |
۰۸/۱۲/۱۳۹۱ |
مقام دوم - کیفیت وضع حروف- نظر محقق خویی و امام (ره) |
|
|
|
۱۳۶۷ | جلسه هشتاد و یکم |
۰۹/۱۲/۱۳۹۱ |
مقام دوم - کیفیت وضع حروف- نظر امام (ره) |
|
|
|
۱۳۶۸ | جلسه هشتاد و دوم |
۱۲/۱۲/۱۳۹۱ |
مقام دوم - کیفیت وضع حروف- نظر امام (ره) |
|
|
|
۱۳۶۹ | جلسه هشتاد و سوم |
۱۳/۱۲/۱۳۹۱ |
مقام دوم - کیفیت وضع حروف- نظر مختار |
|
|
|
۱۳۷۰ | جلسه هشتاد و چهارم |
۱۴/۱۲/۱۳۹۱ |
قسم سوم وضع- وضع هیئات |
|
|
|
۱۳۷۱ | جلسه هشتاد و پنجم |
۱۵/۱۲/۱۳۹۱ |
قسم سوم وضع - وضع هیئات |
|
|
|
۱۳۷۲ | جلسه هشتاد و ششم |
۱۶/۱۲/۱۳۹۱ |
قسم سوم وضع - وضع هیئات |
|
|
|
۱۳۷۳ | جلسه هشتاد و هفتم |
۲۰/۱۲/۱۳۹۱ |
وضع هیئات- نظر مشهور درباره جمله خبریه و انشائیه |
|
|
|
۱۳۷۴ | جلسه هشتاد و هشتم |
۲۱/۱۲/۱۳۹۱ |
وضع هیئات- نظر مشهور درباره جمله خبریه و انشائیه |
|
|
|
۱۳۷۵ | جلسه هشتاد و نهم |
۲۲/۱۲/۱۳۹۱ |
وضع هیئات- اشکال امام (ره) به نظر مشهور درباره جمله خبریه و انشائیه |
|
|
|
۱۳۷۶ | جلسه نود |
۲۲/۱۲/۱۳۹۱ |
وضع هیئات- اشکال امام (ره) به نظر مشهور درباره جمله خبریه و انشائیه |
|
|
|
۱۳۷۷ | جلسه نود و یکم |
۱۷/۰۱/۱۳۹۲ |
قسم سوم وضع- وضع هیئات- نظر محقق خویی |
|
|
|
۱۳۷۸ | جلسه نود و دوم |
۱۸/۰۱/۱۳۹۲ |
قسم سوم وضع- وضع هیئات- بررسی نظر محقق خویی |
|
|
|
۱۳۷۹ | جلسه نود و سوم |
۱۹/۰۱/۱۳۹۲ |
قسم سوم وضع- وضع هیئات- نظریه امام (ره) در جُمل خبریه |
|
|
|
۱۳۸۰ | جلسه نود و چهارم |
۲۰/۰۱/۱۳۹۲ |
قسم سوم وضع- وضع هیئات – نظریه امام (ره) در جمل انشائیه |
|
|
|
۱۳۸۱ | جلسه نود و پنجم |
۲۱/۰۱/۱۳۹۲ |
قسم سوم وضع- وضع هیئات- نظریه امام (ره) در جمل انشائیه |
|
|
|
۱۳۸۲ | جلسه نود و ششم |
۳۱/۰۱/۱۳۹۲ |
قسم سوم وضع- وضع هیئات- مؤید نظر مختار |
|
|
|
۱۳۸۳ | جلسه نود و هفتم |
۰۱/۰۲/۱۳۹۲ |
قسم سوم وضع- وضع هیئات- بررسی کلام محقق عراقی در فرق مرکبات تامّه و ناقصه- وضع مرکبات ناقصه |
|
|
|
۱۳۸۴ | جلسه نود و هشتم |
۰۲/۰۲/۱۳۹۲ |
قسم سوم وضع- وضع اسماء اشاره و ضمائر (نظریه محقق خراسانی) |
|
|
|
۱۳۸۵ | جلسه نود و نهم |
۰۳/۰۲/۱۳۹۲ |
قسم سوم وضع- وضع اسماء اشاره و ضمائر (نظریه محقق اصفهانی و محقق خویی) |
|
|
|
۱۳۸۶ | جلسه صد |
۰۴/۰۲/۱۳۹۲ |
قسم سوم وضع- وضع اسماء اشاره و ضمایر (نظریه محقق بروجردی و امام (ره)) |
|
|
|
۱۳۸۷ | جلسه صد و یکم |
۰۷/۰۲/۱۳۹۲ |
قسم سوم وضع- وضع اسماء اشاره و ضمایر (بررسی اشکال به نظریه محقق بروجردی و امام (ره)) |
|
|
|
۱۳۸۸ | جلسه صد و دوم |
۰۸/۰۲/۱۳۹۲ |
قسم سوم وضع- وضع اسماء اشاره و ضمایر (نظریه محقق عراقی) |
|
|
|
۱۳۸۹ | جلسه صد و سوم |
۰۹/۰۲/۱۳۹۲ |
قسم سوم وضع- وضع موصولات- انظار و اقوال |
|
|
|
۱۳۹۰ | جلسه صد و چهارم |
۱۰/۰۲/۱۳۹۲ |
تقسیم سوم: وضع شخصی و نوعی |
|
|
|
۱۳۹۱ | جلسه صد و پنجم |
۱۵/۰۲/۱۳۹۲ |
تقسیم سوم: وضع شخصی و نوعی |
|
|
|
۱۳۹۲ | جلسه صد و ششم |
۱۶/۰۲/۱۳۹۲ |
وضع مرکبات |
|
|
|
۱۳۹۳ | جلسه صد و هفتم |
۱۷/۰۲/۱۳۹۲ |
وضع مرکبات- تقریرات مختلف از محل نزاع |
|
|
|
۱۳۹۴ | جلسه صد و هشتم |
۱۸/۰۲/۱۳۹۲ |
وضع مرکبات- جمع بندی |
|
|
|
۱۳۹۵ | جلسه صد و نهم |
۲۱/۰۲/۱۳۹۲ |
امارات الوضع و ما فی حکمه |
|
|
|
۱۳۹۶ | جلسه صد و دهم |
۲۲/۰۲/۱۳۹۲ |
امارات الوضع و ما فی حکمه |
|
|
|
۱۳۹۷ | جلسه صد و یازدهم |
۲۳/۰۲/۱۳۹۲ |
امارات الوضع و ما فی حکمه- تبادر |
|
|
|
۱۳۹۸ | جلسه صد و دوازدهم |
۲۸/۰۲/۱۳۹۲ |
امارات الوضع و ما فی حکمه- تبادر- اشکال دور |
|
|
|
۱۳۹۹ | جلسه صد و سیزدهم |
۲۹/۰۲/۱۳۹۲ |
امارات الوضع و ما فی حکمه- تبادر (قول دوم و سوم) |
|
|
|
۱۴۰۰ | جلسه صد و چهاردهم |
۳۰/۰۲/۱۳۹۲ |
امارات الوضع و ما فی حکمه- تبادر (تنبیهات) |
|
|
|
۱۴۰۱ | جلسه صد و پانزدهم |
۳۱/۰۲/۱۳۹۲ |
امارات الوضع و ما فی حکمه- صحت حمل یا عدم صحت سلب |
|
|
|
۱۴۰۲ | جلسه صد و شانزدهم |
۰۱/۰۳/۱۳۹۲ |
امارات الوضع و ما فی حکمه- صحت حمل |
|
|
|
۱۴۰۳ | جلسه صد و هفدهم |
۰۶/۰۳/۱۳۹۲ |
امارات الوضع و ما فی حکمه- صحت حمل (اشکالات) |
|
|
|
۱۴۰۴ | جلسه صد و هجدهم |
۰۷/۰۳/۱۳۹۲ |
امارات الوضع و ما فی حکمه- اطراد (نظر محقق اصفهانی و محقق عراقی) |
|
|
|
۱۴۰۵ | جلسه صد و نوزدهم |
۰۸/۰۳/۱۳۹۲ |
امارات الوضع و ما فی حکمه- اطراد (نظر محقق بروجردی و نظر محقق خویی) |
|
|
|
نظرات