۵۱۴۶ | جلسه اول |
۱۴۰۱/۰۷/۱۰ |
تعریف مطلق و مقید – تعریف مشهور – بررسی تعریف مشهور |
|
|
|
۵۱۴۹ | جلسه دوم |
۱۴۰۱/۰۷/۱۱ |
تعریف مطلق و مقید –بررسی تعریف مشهور – اشکال سوم و چهارم |
|
|
|
۵۱۵۰ | جلسه سوم |
۱۴۰۱/۰۷/۱۲ |
تعریف مطلق و مقید – بررسی تعریف محقق نایینی – تعریف محقق بروجردی و بررسی آن – تعریف امام خمینی و نظر برگزیده – ویژگیهای تعریف برگزیده |
|
|
|
۵۱۵۲ | جلسه چهارم |
۱۴۰۱/۰۷/۱۸ |
ویژگی های تعریف مختار - الفاظ مطلق: ۱- اسم جنس |
|
|
|
۵۱۵۵ | جلسه پنجم |
۱۴۰۱/۰۷/۱۹ |
الفاظ مطلق – ۱. اسم جنس – اقوال درباره موضوع له اسم جنس – اعتبارات ماهیت |
|
|
|
۵۱۵۸ | جلسه ششم |
۱۴۰۱/۰۷/۲۰ |
الفاظ مطلق – ۱. اسم جنس – موضوع له اسم جنس – کلام امام خمینی درباره اعتبارات ماهیت |
|
|
|
۵۱۶۰ | جلسه هفتم |
۱۴۰۱/۰۷/۲۳ |
الفاظ مطلق – ۱. اسم جنس – ثمره نزاع در موضوع له اسم جنس – بررسی قول اول و دوم و سوم و چهارم |
|
|
|
۵۱۶۵ | جلسه هشتم |
۱۴۰۱/۰۷/۲۴ |
الفاظ مطلق – ۱. اسم جنس – بررسی قول پنجم – حق در مسئله - بررسی دو احتمال دیگر |
|
|
|
۵۱۶۷ | جلسه نهم |
۱۴۰۱/۰۷/۲۵ |
الفاظ مطلق – ۲. علم جنس –اقوال – قول مشهور – قول محقق خراسانی - اشکالات محقق خراسانی به مشهور – پاسخ محقق حایری |
|
|
|
۵۱۷۰ | جلسه دهم |
۱۴۰۱/۰۷/۲۶ |
الفاظ مطلق – ۲. علم جنس –بررسی پاسخ محقق حایری – قول سوم (امام خمینی) |
|
|
|
۵۱۷۳ | جلسه یازدهم |
۱۴۰۱/۰۷/۲۷ |
الفاظ مطلق – ۲. علم جنس –اشکال امام خمینی به محقق خراسانی– حق در مسئله – شرح رسالة الحقوق: ۳. حق چشم – توضیح کلی – فرق چشم بستن از حرام و ترک ابتذال |
|
|
|
۵۱۷۶ | جلسه دوازدهم |
۱۴۰۱/۰۷/۳۰ |
الفاظ مطلق –۳. مفرد محلی باللام - اقوال – قول اول: مشهور – اشکال محقق خراسانی به مشهور - قول دوم: محقق خراسانی – قول سوم: محقق اصفهانی |
|
|
|
۵۱۸۰ | جلسه سیزدهم |
۱۴۰۱/۰۸/۰۱ |
الفاظ مطلق – ۳. مفرد محلی باللام – بررسی قول دوم و سوم – حق در مسئله |
|
|
|
۵۱۸۳ | جلسه چهاردهم |
۱۴۰۱/۰۸/۰۲ |
الفاظ مطلق – کلام محقق خراسانی درباره جمع محلی باللام – دفاع از مشهور – پاسخ محقق خراسانی و بررسی آن |
|
|
|
۵۱۸۷ | جلسه پانزدهم |
۱۴۰۱/۰۸/۰۳ |
الفاظ مطلق –۴. نکره – اقوال – قول اول و دوم و سوم و چهارم و بررسی آنها |
|
|
|
۵۱۹۲ | جلسه شانزدهم |
۱۴۰۱/۰۸/۰۴ |
الفاظ مطلق –۴. نکره – اقوال –قول پنجم – شرح رسالة الحقوق – چشم دروازه آگاهی – فرق «عین» و «بصر» و «نظر» |
|
|
|
۵۱۹۴ | جلسه هفدهم |
۱۴۰۱/۰۸/۰۷ |
الفاظ مطلق –۴. نکره – اقوال – بررسی اشکالات محقق خراسانی به کلام منسوب به مشهور |
|
|
|
۵۱۹۷ | جلسه هیجدهم |
۱۴۰۱/۰۸/۰۸ |
الفاظ مطلق –ثمره عملی بحث موضوع له الفاظ مطلق – مقدمات حکمت |
|
|
|
۵۲۰۱ | جلسه نوزدهم |
۱۴۰۱/۰۸/۰۹ |
مقدمات حکمت – مقدمه اول: امکان تقیید و بررسی آن - مقدمه دوم: در مقام بیان بودن |
|
|
|
۵۲۰۴ | جلسه بیستم |
۱۴۰۱/۰۸/۱۰ |
مقدمات حکمت –مقدمه دوم: درمقام بیان بودن – جهت دوم: بررسی مقدمیت - کلام محقق حایری و بررسی آن |
|
|
|
۵۲۰۷ | جلسه بیست و یکم |
۱۴۰۱/۰۸/۱۱ |
مقدمات حکمت - مقدمه سوم – جهت سوم: احراز مقام بیان |
|
|
|
۵۲۱۰ | جلسه بیست و دوم |
۱۴۰۱/۰۸/۱۵ |
مقدمات حکمت – مقدمه دوم – جهت سوم: احراز مقام بیان – حق در مسئله |
|
|
|
۵۲۱۴ | جلسه بیست و سوم |
۱۴۰۱/۰۸/۱۶ |
مقدمات حکمت – سه اشکال مربوط به جهت اول از مقدمه دوم و بررسی آنها |
|
|
|
۵۲۱۷ | جلسه بیست و چهارم |
۱۴۰۱/۰۸/۱۷ |
مقدمات حکمت - مقدمه دوم – ثمره عملی اختلاف در مقصود از مراد |
|
|
|
۵۲۲۰ | جلسه بیست و پنجم |
۱۴۰۱/۰۸/۱۸ |
مقدمات حکمت - مقدمه دوم – اشکال چهارم و پاسخ آن – رسالة الحقوق – مبنای ثبوت حق برای چشم – حق اول چشم – انواع کلی نگاه حرام |
|
|
|
۵۲۲۴ | جلسه بیست و ششم |
۱۴۰۱/۰۸/۲۱ |
مقدمات حکمت - کلام محقق نایینی در مورد مقدمه اول و بررسی آن – مقدمه سوم: عدم ذکر قید – جهت اول: تبیین مقدمه – جهت دوم: بررسی مقدمیت |
|
|
|
۵۲۲۶ | جلسه بیست و هفتم |
۱۴۰۱/۰۸/۲۲ |
مقدمات حکمت - مقدمه سوم – جهت دوم: بررس مقدمیت – اشکال دوم و بررسی آن - مقدمه چهارم : عدم قدر متیقن در مقام تخاطب – جهت اول: تبیین مقدمه – جهت دوم: برسی مقدمیت |
|
|
|
۵۲۲۹ | جلسه بیست و هشتم |
۱۴۰۱/۰۸/۲۳ |
مقدمات حکمت - توضیح بیشتر درباره مقدمه سوم |
|
|
|
۵۲۳۲ | جلسه بیست و نهم |
۱۴۰۱/۰۸/۲۸ |
مقدمات حکمت - مقدمه چهارم - جهت دوم: بررسی مقدمیت – اشکال محقق نائینی به مقدمه چهارم و بررسی آن - اشکال امام خمینی به مقدمه چهارم |
|
|
|
۵۲۳۵ | جلسه سی ام |
۱۴۰۱/۰۸/۲۹ |
مقدمات حکمت – مقدمه چهارم – جهت دوم: بررسی مقدمیت – اشکال امام خمینی به مقدمه چهارم – نتیجه بحث – انصراف و منشأ آن |
|
|
|
۵۲۳۸ | جلسه سی و یکم |
۱۴۰۱/۰۸/۳۰ |
مقدمات حکمت –انصراف – اقسام انصراف و بررسی آنها |
|
|
|
۵۲۴۳ | جلسه سی و دوم |
۱۴۰۱/۰۹/۰۱ |
انصراف – کلام محقق نایینی درباره انصراف و بررسی آن |
|
|
|
۵۲۴۶ | جلسه سی و سوم |
۱۴۰۱/۰۹/۰۲ |
انصراف – دو نکته – شرح رسالة الحقوق – آثار چشم بستن از حرام |
|
|
|
۵۲۴۸ | جلسه سی و چهارم |
۱۴۰۱/۰۹/۰۵ |
حمل مطلق بر مقید - کلام محقق خراسانی |
|
|
|
۵۲۵۲ | جلسه سی و پنجم |
۱۴۰۱/۰۹/۰۶ |
حمل مطلق بر مقید - کلام محقق خراسانی در وجه حمل مطلق بر مقید – شرط حمل مطلق بر مقید از نظر محقق خراسانی (تنافی) – مورد تنافی: وحدت حکم – چگونگی احراز وحدت حک |
|
|
|
۵۲۵۴ | جلسه سی و ششم |
۱۴۰۱/۰۹/۰۷ |
حمل مطلق بر مقید - کلام محقق نایینی – مقدمه؛ سه مطلب |
|
|
|
۵۲۵۷ | جلسه سی و هفتم |
۱۴۰۱/۰۹/۰۸ |
حمل مطلق بر مقید - بررسی مقدمه محقق نایینی – بررسی مطلب اول و دوم و سوم |
|
|
|
۵۲۶۱ | جلسه سی و هشتم |
۱۴۰۱/۰۹/۰۹ |
حمل مطلق بر مقید - بررسی مقدمه محقق نایینی – اشکالات مطلب دوم و سوم – شرح رسالة الحقوق – انواع نگاه حرام |
|
|
|
۵۲۶۴ | جلسه سی و نهم |
۱۴۰۱/۰۹/۱۲ |
حمل مطلق بر مقید - کلام محقق نایینی – شرط حمل (تنافی) - مورد تنافی (وحدت حکم) موارد وحدت حکم |
|
|
|
۵۲۶۷ | جلسه چهلم |
۱۴۰۱/۰۹/۱۳ |
حمل مطلق بر مقید - مقایسه کلام محقق خراسانی با کلام محقق نایینی - موارد اشتراک و افتراق و بررسی آن |
|
|
|
۵۲۶۹ | جلسه چهل و یکم |
۱۴۰۱/۰۹/۱۴ |
حمل مطلق بر مقید - پاسخ به دو اشکال |
|
|
|
۵۲۷۳ | جلسه چهل و دوم |
۱۴۰۱/۰۹/۲۰ |
حمل مطلق بر مقید - ادامه بررسی کلام محقق نایینی – اشکال سوم و چهارم - بررسی ملاک حمل مطلق بر مقید – ملاکهای چهارگانه |
|
|
|
۵۲۷۵ | جلسه چهل و سوم |
۱۴۰۱/۰۹/۲۱ |
حمل مطلق بر مقید - توضیح مبنای امام خمینی در حمل مطلق بر مقید |
|
|
|
۵۲۷۹ | جلسه چهل و چهارم |
۱۴۰۱/۰۹/۲۲ |
حمل مطلق بر مقید -بررسی ملاکهای چهارگانه در حمل مطلق بر مقید - نظر برگزیده |
|
|
|
۵۲۸۱ | جلسه چهل و پنجم |
۱۴۰۱/۰۹/۲۳ |
حمل مطلق بر مقید – بررسی حمل در صور مختلف مطلق و مقید – دسته اول عدم ذکرسبب – صورت اول – شرح رساله الحقوق - حق چشم: منع از رهاشدگی چشم |
|
|
|
۵۲۸۴ | جلسه چهل و ششم |
۱۴۰۱/۰۹/۲۶ |
حمل مطلق بر مقید – بررسی حمل در صور مختلف مطلق و مقید –دسته اول عدم ذکرسبب – صورت دوم – قسم اول و دوم |
|
|
|
۵۲۸۹ | جلسه چهل و هفتم |
۱۴۰۱/۰۹/۲۸ |
حمل مطلق بر مقید – بررسی حمل در صور مختلف مطلق و مقید – دسته اول عدم ذکر سبب – ادامه بررسی صورت دوم – صورت سوم – صورت چهارم |
|
|
|
۵۲۹۲ | جلسه چهل و هشتم |
۱۴۰۱/۰۹/۲۹ |
حمل مطلق بر مقید – بررسی حمل در صور مختلف مطلق و مقید – دسته دوم: ذکر سبب – صورت اول – صورت دوم |
|
|
|
۵۲۹۵ | جلسه چهل و نهم |
۱۴۰۱/۰۹/۳۰ |
حمل مطلق بر مقید – بررسی حمل در صور مختلف مطلق و مقید – دسته دوم:ذکر سبب - صورت سوم – جریان حمل مطلق بر مقید در احکام وضعیه – شرح رساله الحقوق – حق چشم – نمونههایی از نگاههای عبرت آموز |
|
|
|
۵۲۹۷ | جلسه پنجاهم |
۱۴۰۱/۱۰/۱۲ |
حمل مطلق بر مقید – بررسی حمل مطلق بر مقید در مستحبات– ادله عدم حمل در مستحبات – دلیل اول و دوم و بررسی آنها – دلیل سوم |
|
|
|
۵۲۹۹ | جلسه پنجاه و یکم |
۱۴۰۱/۱۰/۱۳ |
حمل مطلق بر مقید – بررسی حمل مطلق بر مقید در مستحبات– ادله عدم حمل در مستحبات – دلیل چهارم – بررسی دلیل سوم و چهارم - نتیجه |
|
|
|
۵۳۰۱ | جلسه پنجاه و دوم |
۱۴۰۱/۱۰/۱۴ |
پیشینه بحث – کلام محقق خراسانی – رسالةالحقوق – لزوم عبرت آموزی با چشم |
|
|
|
۵۳۰۷ | جلسه پنجاه و سوم |
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ |
مجمل و مبین – کلام محقق خراسانی: دو نکته – سایر اوصاف – تقسیمات مجمل |
|
|
|
۵۳۱۰ | جلسه پنجاه و چهارم |
۱۴۰۱/۱۰/۱۸ |
معنای لغوی و اصطلاحی مجمل – دیدگاه اول: تفاوت دو معنا – اقوال در معنای اصطلاحی – دیدگاه دوم: یکسانی دو معنا – حق در مسئله |
|
|
|
۵۳۱۲ | جلسه پنجاه و پنجم |
۱۴۰۱/۱۰/۱۹ |
توضیح عنوان و شمول آن نسبت به قطع- بررسی سه مطلب – مطلب اول: بررسی خروج مباحث قطع از علم اصول – ادله خروج – دلیل اول و بررسی آن |
|
|
|
۵۳۱۵ | جلسه پنجاه و ششم |
۱۴۰۱/۱۰/۲۰ |
بررسی سه مطلب – مطلب اول: بررسی خروج مباحث قطع از علم اصول – ادله خروج – دلیل دوم و سوم و بررسی آنها – دلیل عدم خروج |
|
|
|
۵۳۱۷ | جلسه پنجاه و هفتم |
۱۴۰۱/۱۰/۲۱ |
مطلب اول: بررسی خروج مباحث قطع از علم اصول – حق در مسئله - شرح رساله الحقوق – حق پا |
|
|
|
۵۳۲۱ | جلسه پنجاه و هشتم |
۱۴۰۱/۱۰/۲۱ |
بررسی سه مطلب – نتیجه مطلب اول - مطلب دوم: مشابهت مباحث قطع با مباحث علم کلام - مطلب سوم: مشابهت مباحث قطع با مباحث علم اصول |
|
|
|
۵۳۲۶ | جلسه پنجاه و نهم |
۱۴۰۱/۱۰/۲۷ |
تقسیم شیخ انصاری – بررسی تقسیم شیخ انصاری – اشکال اول و دوم و سوم و چهارم |
|
|
|
۵۳۲۸ | جلسه شصتم |
۱۴۰۱/۱۰/۲۸ |
تقسیم مباحث آینده - بررسی تقسیم شیخ انصاری – اشکال پنجم و ششم - شرح رساله حقوق – انواع مشی به سوی حرام |
|
|
|
۵۳۳۱ | جلسه شصت و یکم |
۱۴۰۱/۱۱/۰۱ |
تقسیم مباحث آینده – دفاع محقق عراقی از تقسیم شیخ انصاری و بررسی آن – تقسیم دوم (محقق خراسانی) و بررسی آن |
|
|
|
۵۳۳۵ | جلسه شصت و دوم |
۱۴۰۱/۱۱/۰۲ |
تقسیم مباحث آینده – تقسیم سوم (محقق خراسانی) – اشکال محقق اصفهانی به تقسیم سوم – تقسیم چهارم (محقق اصفهانی) و بررسی آن – ارزیابی تقسیمهای چهارگانه |
|
|
|
۵۳۳۷ | جلسه شصت و سوم |
۱۴۰۱/۱۱/۰۳ |
تقسیم مباحث آینده – تقسیم پنجم (محقق حایری) – اختصاص مکلف به مجتهد یا شمول آن نسبت به مقلد – اقوال: دیدگاه اول (اختصاص به مجتهد): دلیل اول و بررسی آن – دلیل دوم |
|
|
|
۵۳۴۰ | جلسه شصت و چهارم |
۱۴۰۱/۱۱/۰۴ |
اختصاص مکلف به مجتهد یا شمول آن نسبت به مقلد – اقوال: دیدگاه اول (اختصاص به مجتهد): دلیل دوم و بررسی آن – دلیل سوم و بررسی آن |
|
|
|
۵۳۴۳ | جلسه شصت و پنجم |
۱۴۰۱/۱۱/۰۸ |
اختصاص مکلف به مجتهد یا شمول آن نسبت به مقلد – اقوال: دیدگاه اول (اختصاص به مجتهد): بررسی دلیل سوم – بررسی اشکال دوم به دلیل سوم - دلیل چهارم و بررسی آن |
|
|
|
۵۳۴۶ | جلسه شصت و ششم |
۱۴۰۱/۱۱/۰۹ |
اختصاص مکلف به مجتهد یا شمول آن نسبت به مقلد – اقوال: دیدگاه اول (اختصاص به مجتهد): ادامه بررسی دلیل چهارم – مقتضای تحقیق در مسئله |
|
|
|
۵۳۴۹ | جلسه شصت و هفتم |
۱۴۰۱/۱۱/۱۰ |
اختصاص مکلف به مجتهد یا شمول آن نسبت به مقلد – نظر محقق خراسانی درباره عنوان مکلف – کلام بعضی از بزرگان و بررسی آن – بررسی کلام محقق خراسانی |
|
|
|
۵۳۵۳ | جلسه شصت و هشتم |
۱۴۰۱/۱۱/۱۱ |
آثار قطع – مقدمه – اثر اول: وجوب متابعت قطع – عقلی یا شرعی بودن وجوب – عدم امکان وجوب شرعی |
|
|
|
۵۳۵۶ | جلسه شصت و نهم |
۱۴۰۱/۱۱/۱۲ |
آثار قطع – مقدمه – اثر اول: وجوب متابعت قطع – بررسی اثر اول - اثر دوم: حجیت قطع – بررسی اثر دوم – کلام محقق اصفهانی – شرح رسالة الحقوق – فرق حق پا و حکم مشی – برخی مصادیق حق سلبی پا |
|
|
|
۵۳۶۱ | جلسه هفتادم |
۱۴۰۱/۱۱/۱۸ |
آثار قطع - اثر دوم: حجیت قطع – نظر محقق اصفهانی |
|
|
|
۵۳۶۲ | جلسه هفتاد و یکم |
۱۴۰۱/۱۱/۱۹ |
آثار قطع - اثر دوم: حجیت قطع – بررسی نظر محقق اصفهانی – اشکال اول و دوم و سوم |
|
|
|
۵۳۶۴ | جلسه هفتاد و دوم |
۱۴۰۱/۱۱/۲۳ |
آثار قطع - اثر دوم: حجیت قطع – بررسی نظر محقق اصفهانی – اشکال چهارم (بر مبنای نظریه حق الطاعه) |
|
|
|
۵۳۶۷ | جلسه هفتاد و سوم |
۱۴۰۱/۱۱/۲۴ |
آثار قطع - اثر دوم: حجیت قطع – بررسی اشکالات به محقق اصفهانی – کلام صاحب منتقی الاصول |
|
|
|
۵۳۷۲ | جلسه هفتاد و چهارم |
۱۴۰۱/۱۱/۲۵ |
آثار قطع - اثر دوم: حجیت قطع – بررسی کلام صاحب منتقی الاصول – کلام بعض و بررسی آن |
|
|
|
۵۳۷۴ | جلسه هفتاد و پنجم |
۱۴۰۱/۱۱/۲۶ |
آثار قطع - اثر دوم: حجیت قطع - بررسی اثر دوم - شرح رساله حقوق - حق دوم پا |
|
|
|
۵۳۷۶ | جلسه هفتاد و ششم |
۱۴۰۱/۱۲/۰۱ |
آثار قطع - اثر سوم: طریقیت و کاشفیت قطع – دیدگاه اول و دوم و سوم - حق در مسئله |
|
|
|
۵۳۷۹ | جلسه هفتاد و هفتم |
۱۴۰۱/۱۲/۰۲ |
آثار قطع - اثر سوم: طریقیت و کاشفیت قطع – جمع بندی – اشکال به شیخ انصاری و پاسخ محقق اصفهانی |
|
|
|
۵۳۸۱ | جلسه هفتاد و هشتم |
۱۴۰۱/۱۲/۰۳ |
آثار قطع – بررسی امکان جعل یا سلب آثار قطع – تنقیح موضوع بحث – کلام محقق خراسان - شرح رسالة الحقوق |
|
|
|
۵۳۸۴ | جلسه هفتاد و نهم |
۱۴۰۱/۱۲/۰۶ |
احکام عقد – مسأله ۱۱ - شروط معتبر در عاقد – ادله اشتراط بلوغ – دلیل اول: آیه - بررسی دلیل اول – پاسخ صاحب جواهر به اشکال دوم – بررسی پاسخ صاحب جواهر – اشکال سوم و چهارم |
|
|
|
۵۳۹۰ | جلسه هشتادم |
۱۴۰۱/۱۲/۰۷ |
آثار قطع – بررسی امکان جعل یا سلب آثار قطع – طبق مبانی مختلف – طبق نظر مختار |
|
|
|
۵۳۹۱ | جلسه هشتاد و یکم |
۱۴۰۱/۱۲/۰۸ |
آثار قطع – یک شبهه در مورد کاشفیت و طریقیت قطع و پاسخ آن |
|
|
|
۵۳۹۴ | جلسه هشتاد و دوم |
۱۴۰۱/۱۲/۰۹ |
اطمینان – موضوع بحث – تقسیمات اطمینان |
|
|
|
۵۳۹۸ | جلسه هشتاد و سوم |
۱۴۰۱/۱۲/۱۰ |
اطمینان – اقوال – قول اول – قول دوم – شرح رساله حقوق – مشی، موضوع پاداش |
|
|
|
۵۴۰۲ | جلسه هشتاد و چهارم |
۱۴۰۱/۱۲/۱۳ |
اطمینان – اقوال – قول سوم |
|
|
|
۵۴۰۵ | جلسه هشتاد و پنجم |
۱۴۰۱/۱۲/۱۴ |
اطمینان – اقوال – قول چهارم – قول پنجم – قول ششم – حق در مسئله مقام اول: بررسی حجیت اطمینان – اشکال به دلیل اول حجیت |
|
|
|
۵۴۰۷ | جلسه هشتاد و ششم |
۱۴۰۱/۱۲/۱۵ |
اطمینان – مقام اول: بررس حجیت اطمینان – اشکال به دلیل اول حجیت اطمینان و بررسی آن – اشکال به دلیل دوم حجیت و بررسی آن اشکال به دلیل اول حجیت – اشکال به دلیل دوم حجیت و بررسی آن |
|
|
|
۵۴۱۰ | جلسه هشتاد و هفتم |
۱۴۰۱/۱۲/۱۶ |
اطمینان – مقام اول: بررس حجیت اطمینان – اشکال به دلیل دوم حجیت و بررسی آن |
|
|
|
۵۴۱۳ | جلسه هشتاد و هشتم |
۱۴۰۱/۱۲/۲۰ |
اطمینان – مقام اول: بررسی حجیت اطمینان – اشکال به دلیل دوم حجیت و بررسی آن |
|
|
|
۵۴۱۶ | جلسه هشتاد و نهم |
۱۴۰۱/۱۲/۲۱ |
اطمینان – مقام اول: بررسی حجیت اطمینان – بررسی اشکال به دلیل دوم قائلین به حجیت اطمینان – بررسی اشکال به کبری و صغری |
|
|
|
۵۴۱۹ | جلسه نودم |
۱۴۰۱/۱۲/۲۲ |
اطمینان – مقام اول: بررسی حجیت اطمینان – یک اشکال و پاسخ آن – مقام دوم: وجه حجیت اطمینان – امکان سلب حجیت از اطمینان – بررسی احکام سه گانه قطع نسبت به اطمینان |
|
|
|
۵۴۲۲ | جلسه نود و یکم |
۱۴۰۱/۱۲/۲۳ |
اطمینان – بررسی جریان احکام سه گانه قطع در اطمینان |
|
|
|
۵۴۲۵ | جلسه نود و دوم |
۱۴۰۲/۰۲/۱۰ |
تجری – تنقیح موضوع و قلمرو آن |
|
|
|
۵۴۳۰ | جلسه نود و سوم |
۱۴۰۲/۰۲/۱۲ |
تجری –قلمرو تجری –مسئله تجری، مسئلهای کلامی، فقهی، اصولی |
|
|
|
۵۴۳۱ | جلسه نود و چهارم |
۱۴۰۲/۰۲/۱۲ |
تجری – راه اصولی بودن مسئله تجری – راه اول و بررسی آن |
|
|
|
۵۴۳۴ | جلسه نود و پنجم |
۱۴۰۲/۰۲/۱۳ |
تجری – راه اصولی بودن مسئله تجری – راه دوم – شرح رساله الحقوق – توضیح جمله «لا قوة الا بالله» |
|
|
|
۵۴۳۸ | جلسه نود و ششم |
۱۴۰۲/۰۲/۱۶ |
تجری – راه اصولی بودن مسئله تجری – بررسی راه دوم – اشکال اول و بررسی آن اشکال دوم و سوم و چهارم |
|
|
|
۵۴۴۱ | جلسه نود و هفتم |
۱۴۰۲/۰۲/۱۷ |
تجری – راه اصولی بودن مسئله تجری – بررسی راه دوم – اشکال پنجم و ششم - راه حل سوم |
|
|
|
۵۴۴۳ | جلسه نود و هشتم |
۱۴۰۲/۰۲/۱۸ |
تجری – مباحث اصلی تجری – مقام اول: تجری – مقدمه: قبح فعلی یا فاعلی - دو دیدگاه – حق در مسئله |
|
|
|
۵۴۴۶ | جلسه نود و نهم |
۱۴۰۲/۰۲/۱۹ |
تجری – مباحث اصلی تجری – مقام اول: تجری – مسئله اول: استتباع قبح فاعلی نسبت به حرمت تجری شرعی است یا خیر؟ – صورت اول: استتباع حرمت به ملاک حرمت عنوان واقعی |
|
|
|
۵۴۴۸ | جلسه صدم |
۱۴۰۲/۰۲/۲۰ |
تجری – مباحث اصلی تجری – مقام اول: تجری – مسئله اول: استتباع قبح فاعلی نسبت به حرمت تجری – ادامه کلام محقق نایینی – صورت دوم: استتباع حرمت تجری به ملاک دیگر |
|
|
|
۵۴۵۱ | جلسه صد و یکم |
۱۴۰۲/۰۲/۲۳ |
تجری – مباحث اصلی تجری – مقام اول: تجری – مسئله اول: استتباع قبح فاعلی نسبت به حرمت تجری – بررسی کلام محقق نایینی – بررسی صورت اول و دوم |
|
|
|
۵۴۵۴ | جلسه صد و دوم |
۱۴۰۲/۰۲/۲۴ |
تجری – مباحث اصلی تجری – مقام اول: تجری – مسئله اول: استتباع قبح فاعلی نسبت به حرمت تجری – حق در مسئله – ۱. در مورد راه اول – ۲. در مورد راه دوم – ۳. در مورد راه سوم |
|
|
|
۵۴۵۷ | جلسه صد و سوم |
۱۴۰۲/۰۲/۲۵ |
تجری – مباحث اصلی تجری – مقام اول: تجری – مسئله دوم: حرمت شرعی تجری دلیل اول تا ششم و بررسی آنها |
|
|
|
۵۴۶۰ | جلسه صد و چهارم |
۱۴۰۲/۰۲/۲۷ |
تجری – مباحث اصلی تجری – مقام اول: تجری – مسئله دوم: حرمت شرعی تجری دلیل هفتم و بررسی آن – شرح رساله حقوق – حق دست – توضیح اجمالی |
|
|
|
۵۴۶۳ | جلسه صد و پنجم |
۱۴۰۲/۰۲/۳۰ |
تجری – مباحث اصلی تجری – مقام اول: تجری – مسئله دوم: حرمت شرعی تجری ادامه بررسی دلیل هفتم – بررسی روایات – روایات معارض |
|
|
|
۵۴۶۶ | جلسه صد و ششم |
۱۴۰۲/۰۲/۳۱ |
تجری – مباحث اصلی تجری – مقام اول: تجری – مسئله دوم: حرمت شرعی تجری -ادامه بررسی دلیل هفتم – روایات متعارض و بررسی آن ها – راه های جمع در صورت تعارض و بررسی آن ها |
|
|
|
۵۴۶۹ | جلسه صد و هفتم |
۱۴۰۲/۰۳/۰۱ |
تجری – مباحث اصلی تجری – مقام اول: تجری – مسئله دوم: حرمت شرعی تجری ادامه بررسی دلیل هفتم – کلام محقق نایینی و بررسی آن – مسئله سوم:استحقاق عقاب در تجری – کلام محقق خراسانی و اصفهانی – بررسی کلام محقق خراسانی و اصفهانی |
|
|
|
۵۴۷۲ | جلسه صد و هشتم |
۱۴۰۲/۰۳/۰۲ |
تجری – مباحث اصلی تجری – مقام اول: تجری – مسئله سوم: استحقاق عقاب در تجری – بررسی کلام محقق خراسانی و اصفهانی – احتمال سوم و چهارم و پنجم و بررسی آنها |
|
|
|
۵۴۷۵ | جلسه صد و نهم |
۱۴۰۲/۰۳/۰۳ |
تجری – مباحث اصلی تجری – مقام اول: تجری – مسئله سوم: استحقاق عقاب در تجری – ادامه بررسی کلام محقق خراسانی و اصفهانی – امر ششم و هفتم و بررسی آنها – نتیجه در مسئله سوم – شرح رساله حقوق – حق دست – معنای ید – حق اول (سلبی) |
|
|
|
۵۴۷۸ | جلسه صد و دهم |
۱۴۰۲/۰۳/۰۶ |
تجری – مباحث اصلی تجری – مقام دوم : فعل متجری به – مسئله اول و دوم و سوم – کلام محقق خراسانی و بررسی آن |
|
|
|
نظرات