آیت الله سید مجتبی نورمفیدی در درس خارج: شهید یحیی سنوار با طراحی عملیات طوفان الاقصی نقشه های شوم صهیونیسم جهانی را نقش بر آب کرد

شهید یحیی سنوار با طراحی عملیات طوفان الاقصی نقشه های شوم صهیونیسم جهانی را نقش بر آب کرد

 

راجع به شهادت رهبر حماس و یحیی سنوار که دو سه روز پیش اتفاق افتاد، گمان می کنم که این شهید حق دارد که درباره او سخن گفته شود. همه شما مطلع هستید که اسراییل در این یک سال اخیر از هیچ جنایتی فروگذار نکرد. واقعا سکوت در برابر این جنایت ها که فراتر از نسل کشی است، خیانت است، هر کسی در حد توانش باید در راه محکومیت این رژیم، افشای جنایات سران آن رژیم و تبیین حقایق و کمک به مردم مظلوم لبنان و فلسطین قدم بردارد. واقعا صحنه هایی که همین در بمباران دیشب بیروت و غزه که مناطق مسکونی را هدف قرار دادند، پیش آمد و تصاویر آن از همان لحظات اولیه منتشر شده واقعا قابل تحمل نیست، خارج کردن اطفال از زیر آوار با چهره های خاک آلود و خونین و عجیب این است که دنیا تنها نظاره می کند، برخی دولت ها در این شرایط هم می گویند اسرائیل حق دفاع از خودش دارد، این همه انسان دارند به خاک و خون کشیده می شوند روزانه، هیچ عکس العملی نشان نمی دهد و آن وقت اگر یک نفر در جایی یک اتفاق و حادثه ای برایش پیش بیاید آن وقت فریاد اینها گوش فلک را کر می کند.
این روزها گاهی مطالبی شنیده می شود که یحیی سنوار به عنوان طراح عملیات طوفان الاقصی مسبب به خاک و خون کشیده شدن جمعیت زیادی از مردمان فلسطین و لبنان بود و خسارات مادی فراوانی را به بار آورد و می خواهند اهمیت کار او و نقش او را کم رنگ کنند. من خیلی خلاصه عرض کنم که واقعا کاری که در این یک سال انجام شد و آغازش آن عملیات بود، بسیاری از نقشه های صهیونیسم جهانی را نقش بر آب کرد، با آن مسیری که آنها برای خودشان طراحی کرده بودند و می خواستند به عنوان پیمان ابراهیم یک اتحادی را بین اسرائیل و بسیاری از کشورهای اسلامی ایجاد کنند و یک مسیر خاصی را برای جریان اقتصاد جهانی طراحی نمایند و این آغازی باشد برای تجاوزات بعدی اسرائیل به سایر سرزمین ها، این کار جلوی آن آرزوها و خیالات آنها را گرفت، داشتند به آن سمت می رفتند، فکر می کردند بدون مشکل و مانع می توانند به آن مقاصد برسند، ولی این عملیات که با طراحی این شهید صورت گرفت این نقشه ها را نقش بر آب کرد. یک وقتی اوائل جنگ من یادم است که امام خمینی خطاب به کشورهای عرب به خصوص در حوزه خلیج فارس می فرمود: صدام اگر قدرت پیدا کند به هیچکدام از شما رحم نمی کند، آن روز شاید خیلی ها این حرف را جدی نگرفتند ولی در جریان حمله صدام به کویت کاملا این حرف به اثبات رسید، صدام اگر قدرت پیدا می کرد، آن آدم با آن خصوصیات، به هیچ کشور و ملتی رحم نمی کرد و می خواست همه را تحت سلطه خودش در آورد، اسرائیل نیز همینطور است، اسرائیل اگر قدرت و توان داشته باشد به هیچ کشور اسلامی رحم نمی کند، این شعار نیست یک واقعیت است. طبع و حقیقت این رژیم اینگونه است که واقعا اگر مجال پیدا کند آرزوی از نیل تا فرات را تحقق خواهد بخشید، به این مقدار قانع نیستند، اول که آمدند در فلسطین اشغالی ببینید چند درصد این سرزمین در اختیارشان بود، بعد از چند سال به چند درصد تبدیل شد، همین را نسبت به کشورهای اسلامی دنبال خواهند کرد، اما به لطف خدا جریان مقاومت سالهای سال در این منطقه حضور دارد و مانع پیاده شدن نقشه های شوم این جنایتکاران شده است.
شهید یحیی سنوار یکی از ارکان این مقاومت بود، او واقعا شخصیت قابل تحسینی دارد، از نظر استقامت که شاید بیش از ثلث عمرش را در زندان گذرانده ولی هیچ وقت مأیوس نشد، در نهایت گرفتاری و مشکل امید وارانه دست از تلاش بر نداشت، انسان خستگی ناپذیر، قوی، قدرتمند و سازش ناپذیر؛ او علی رغم مشقت های فراوان هیچ گاه به فکر تسلیم و سازش با دشمن صهیونیستی نیفتاد. هر چه بیشتر ابعاد شخصیتی این شهید معلوم می شود واقعا بیشتر او را قابل تحسین می دانم و البته رژیم اسرائیل گمان می کند که با حذف این شهید و امثال او، با ترور یحیی سنوار، حسن نصراالله و اسماعیل هنیه و سایر ارکان مقاومت می تواند به اهداف شومش برسد، در حالیکه این خون ها قطعا درخت مقاومت را تنومندتر خواهد کرد از دل این شهادت ها نسل جدیدی پا به عرصه خواهند گذاشت که شدیدتر به مقاومت پایبند هستند و انتقام این خونها را خواهند گرفت. نحوه زندگی و چگونگی شهادت او بر خلاف خواست دشمنان به الگویی برای جوانان فلسطین تبدیل خواهد شد.
خدا انشاء الله او را که محب اهل بیت بود، چه اینکه از امام علی(ع) و از کربلا در سخنانش یاد می کند و این نشان دهنده محبت او به اهل بیت است، مشمول غفران و رحمت خود قرار دهد و با اولیاء خویش محشور کند.

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , , , , ,