آیین افتتاح مدرسه امام زین العابدین(ع) در شهرستان مراوه تپه

سیزدهمین مدرسه ای که به همت حضرت آیت الله سید کاظم نورمفیدی نماینده مقام معظم رهبری در استان گلستان و امام جمعه گرگان ساخته شده است پیش از ظهر روز چهارشنبه ۲۲ تیرماه ۱۴۰۱ با حضور آیت الله سید مجتبی نورمفیدی و جمعی از مسئولین؛ مردم شهرستان مرزی مراوه تپه برگزار شد.

👈اهم بیانات آیت الله سیدمجتبی نورمفیدی در آئین افتتاح مدرسه امام سجاد(ع)مراوه تپه

✅کمک به شکوفایی استعدادهای جوانان، دغدغه همیشگی آیت الله نورمفیدی است

✅مهم ترین دغدغه حضرت آیت الله نورمفیدی در بیش از پنجاه سال خدمات ارزشمند ایشان در منطقه، تلاش برای شکوفا کردن استعدادی های نوجوانان و جوانان و استکمال نفوس انسانی است.

✅آیت الله حاج سید مجتبی نورمفیدی در مراسم افتتاح سیزدهمین مدرسه ساخته شده به همت آیت الله نورمفیدی در استان گلستان گفت: این مدرسه به نام امام زین العابدین(ع) مزین شده است، این امام همام رساله ای به نام «رسالة الحقوق» دارند که در آن حقوقی که برعهده انسان است، همچون حق خدا، حق پیشوایان، حق خویشاوندان و حتی حق اعضای بدن بیان شده است. قریب به پنجاه حق را امام سجاد(ع) بر انسان بیان می کند، دو تای آن یکی حق فرزندان و دیگری حق خردسالان و کودکان است که بسیار قابل تامل است.

✅استاد دروس خارج حوزه علمیه قم افزود: هریک از ما هر چه در توان داریم باید به کار ببریم تا استعدادهای خودمان را شکوفا کنیم چون به گردن خودمان هم حق داریم و همچنین کمک کنیم استعدادهای دیگران از جمله فرزندان مان شکوفا شود، همه ما درهر جایگاهی که هستیم وظیفه داریم استعدادی های انسانی را شکوفا کنیم همان کاری را که خداوند با این عالم می کند واستعداد موجودات را به فعلیت می رساند .

✅ایشان تصریح کرد :همان رسالتی که انبیاء الهی در پرتو هدایت های خویش به دنبال آن هستند بر این اساس حضرت آیت الله نورمفیدی همواره تلاش های همه جانبه ای برای تحقق این هدف داشته ودارند از جمله خدمات ارزشمند ایشان در این مسیر ساخت مدارس متعدد در نقاط مختلف استان گلستان است.

✅ایشان در ادامه ضمن توصیه به دست اندرکاران آموزش و پرورش گفت: معلمین همان نقشی را که انبیاء با تعلیم الهی دنبال می کنند برعهده دارند، یک معلم فیزیک وریاضی هم که به دانش آموز فرمول فیزیک و ریاضی یاد میدهد در واقع به شکوفا شدن استعدادهای او کمک میکند.هر چه قوای انسان به فعلیت نزدیکتر شود به کمال مطلق نزدیک تر شده و این خواسته خداوند و مهمترین رسالت انبیاء بوده است. یکی از مهم ترین استعداد های بشر قوه عاقله اوست، لذاهر کس به رشد تعقل و قدرت تفکر بشر کمک کند خدمت بزرگی به او کرده است همانطور که انبیاء سعی در شکوفا نمودن عقل بشر داشتند.یکی دیگر از استعدادهای مهم بشری حس پرستش و بندگی و تعبد است کمک به تقویت این استعداد و به فعلیت رساندن آن هم از ماموریت های مهم الهی انبیاء است.

✅وی با تاکید بر اهمیت توجه به تربیت و پرورش نسل جوان و نوجوان از متولیان امر تعلیم و تربیت درخواست نمود همه توان خود را برای این امر مهم به کار گیرند.

✅آیت الله نورمفیدی در پایان با تشکر از امام جمعه ، مسئولین استانی و شهرستانی و همچنین مردم خونگرم مراوه تپه گفت :همدلی و وحدت این منطقه قابل تقدیر است و جا دارد یادی کنیم از مرحوم حاج آخوند غراوی این چهره با محبت و ارزشمندی که علم وحدت و یکپارچگی را با هدایت های حضرت آیت الله نورمفیدی در این منطقه برافراشته نگه داشتند.این منطقه با توجه به کمبودها و مشکلات همدل و یکپارچه هستند و باید با همکاری دولت و مسئولین نسبت به رفع مشکلات اقدام نمود.بنده سلام گرم و دعای خیر حضرت آیت الله نورمفیدی را برای شما مردم شریف به همراه دارم وانشالله دعای خیر شما هم شامل خیرین از جمله ایشان شود.