آیت الله سید مجتبی نورمفیدی در دیدار با مبلغین فاطمیه: کسی که رضایت و غضب او با رضایت و غضب خداوند گره خورده بهترین الگو برای زندگی در همه دوران ها است.

نورمفیدی

آیت الله سید مجتبی نورمفیدی در دیدار با جمعی از مبلغین فاطمیه ضمن بیان نیاز روزافزون بشر در دنیای معاصر به الگوهای جامع و کامل، حضرت زهرا(س) را انسانی کامل معرفی وگفت: شخصیت بی‎ نظیر فاطمه(س) تمام ویژگیهای یک الگوی مناسب و قابل ارائه در همه جوامع انسانی را داراست.
استاد دروس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم اظهار داشت: ایام فاطمیه بهترین فرصت برای تبیین ابعاد مختلف شخصیت آن حضرت و مناسب‎ترین بستر برای جذب دلهای تشنه فضلیت و حقیقت به سوی کسی است که مجسمه فضایل و آیینه تمام نمای حقیقت است.
وی در ادامه افزود کسی که رضایت و غضب او با رضایت و غضب خداوند گره خورده و خشنودی و ناخشنودی او معیار و شاخص حق و باطل و سره از ناسره دانسته شده، بهترین الگو و راهنما برای زندگی و در همه اعصار است.

نورمفیدی
این استاد دروس خارج با اشاره به برخی از فضایل و مناقب آن حضرت اظهار داشت: به جای جمود بر برخی از ظواهر زندگی فاطمه زهرا(س) باید خط روشن شخصیت او در ابعاد مختلف فردی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و خانوادگی استخراج و در قالبی متناسب با نیاز و ذائقه بشر امروز عرضه گردد و این رسالت بسیار سنگین مبلغین است.
همچنین ایشان با اشاره به لزوم هوشیاری در این شرایط که دشمنان اسلام به دنبال ضعف و سستی مسلمانان بوده و برای ایجاد تفرقه و اختلاف نقشه می‏کشند، گفت: امروز اتحاد بین مسلمین یک ضرورت انکار ناپذیر بوده و ایام فاطمیه خود می‎تواند به تقویت انسجام اسلامی کمک شایانی بنماید و هر گامی در این مسیر موجب خشنودی رسول خدا(ص) و فاطمه زهرا(س) خواهد بود.
استاد حوزه علمیه قم همچنین افزود: محبت حضرت صدیقه طاهره(س) و اهلبیت(ع) فصل مشترک همه مسلمانان بوده و باید ضمن تاکید بر آن تلاش کنیم چهره واقعی این انسان‎های کامل را هم برای مسلمانان و هم برای غیرمسلمانان ارائه نماییم.

برچسب‌ها:, , ,