نشست مشترک شورای علمی گروه فقه منابع طبیعی و فقه اقتصاد با ریاست پژوهشگاه

نشست مشترک هیات رئیسه پژوهشگاه فقه معاصر با اعضای شورای علمی گروه فقه منابع و فقه اقتصادی روز چهارشنبه ۸ آذرماه در سالن جلسات برگزار شد .

در این نشست اعضای شورای علمی گروه فقه اقتصادی آیة‌الله دکترآقانظری و حجت‌الاسلام دکتر معصومی‌نیا و حجت‌الاسلام دکتر یوسفی و از فقه منابع طبیعی، حجج اسلام دکتر برجی، دکتر فراهانی و دکتر فهیمی حضور داشتند و پس از ارائه گزارش مختصر از فعالیتهای دو گروه از بررسی چهار طرح پژوهشی ارائه شده و تعیین اولویتهای پژوهشی و نیز هفت مورد نشست‌های انجام شده در طول هجده‌ماه فعالیتگزارشی ارائه کردند.

از جمله پیشنهادات مطرح شده لزوم تسریع در بررسی طرح‌های تصویب شده در گروه، لزوم شکل‌گیری نظام موضوعات، استفاده بیشتر از ظرفیت رسانه‌ای برای نشر و تبلیغ بهتر نشست‌های علمی، لزوم ارتباط موثرتر با موسسات آموزشی و کارگیری فارغ التحصیلان آنها بود.

در ادامه نشست آیت‌الله سیدمجتبی نورمفید رئیس پژوهشگاه فقه معاصر ضمن تشکر از نظرات و انتقادات اعضای علمی حاضر در جلسه، تسریع در تصویب طرح‌ها و ضرورت آن را مورد تاکید قرار داد و تاکید کرد.

وی همچنین به لزوم همکاری با دیگر موسسات اشاره کرده و بهترین شیوه همکاری را استفاده اساتید از ظرفیت تدریس و دانشجویان و طلابی که با آنها برنامه‌های علمی دارند دانست.