سخنان آیت الله سید مجتبی نورمفیدی در آخرین جلسه درس «قاعده مصلحت» به مناسبت جنایات صهیونیسم و دست نشدگان آنان (۲۲/۰۲/۱۴۰۰)

درست است که اين يک تريبون عمومي نيست اما از این باب که واقعا، هم خودم نا آرام هستم و هم فکر مي‎کنم راجع به قضاياي افغانستان و فلسطين اين کمترين کاري است که مي‎توانيم انجام دهیم.
زنجيره اين اتفاقات در عالم اسلام همه حاکي از عمق کينه و دشمني و عداوت صهيونیست‎ها و استکبار جهاني نسبت به مسلمانان است و برای آنها فرقي هم نمي‏کند که مسلمان شيعه باشد يا سني. آنچه براي آنها اصل است حفظ منافع، غارت منابع و سلطه بر کشورهاي اسلامي است. اگر در فلسطين آن جنايت‏ها را نسبت به فلسطيني‏‎ها انجام مي‎دهند و مسجد الاقصي را مورد تعرض قرار مي‏دهند و مسلمانان را به خاک و خون مي‎کشند، نشان دهنده اين است که اگر مجال پيدا کنند اثري از آثار اسلامي باقي نمی‎گذارند. آنها اگر توان داشته باشند و فرصت پيدا کنند به هيچ مسلماني رحم نخواهند کرد مگر کسی که تسليم و تابع اراده آنها باشد. قضايایي که اين دو سه روز اخير در فلسطين اخير اتفاق افتاده و منجر به شهادت و جراحت جمع زيادی از مسلمانان شده، عمق کينه‎توزي صهيونیست‎ها را نسبت به مسلمانان و قبله اول آنها نشان مي‎دهد. آنها اگر احساس کنند دست مسلمانان از ابزار مقاومت تهي است، سرکوب‎ها را بيشتر مي‎کنند.
بعضي گمان مي‎کنند با آشتي با رژيم صهیونيستي اين مشکلات کمتر مي‏شود و آنها حريم مسلمانان را بيشتر حفظ مي‏کنند. هم اکنون چندين کشور اسلامي به حسب ظاهر از روی ترس با اسرائیل آشتی کردند اما آیا این آشتی‏ها چيزي جز تحميل و تحقير و سرکوب بيشتر داشت؟ از اين طرف هرگاه مسلمانان يک پارچه در مقابل آنها ایستادگی می کنند آنها به انفعال می‏افتند. لذا تنها راه جلوگيری از اين تعرض‎ها به مکان‎های اسلامي و خانه‎هاي مسلمانان و کشورهاي اسلامي ايستادگی سرسختانه و دفاع جانانه در برابر تجاوزات آنها است. کاري که مقاومت فلسطين طي اين یکي دو روز در برابر اسرائيل انجام داد، قدرت پوشالی آنها را به نمایش گذاشت و نشان داد این یک قدرت بسیار آسیب پذیر و شکننده است که به اذعان خودشان در مدت دو روز به شدت درگير يک جنگ داخلي و خارجي شدند که توانايی کنترل و مقابله با آن را ندارند.
از طرف دیگر در افغانستان واقعا انسان نمی‏تواند درک کند که چگونه ممکن است انسان به جایی برسد که مثل درندگان و يا بدتر از درندگان چنین جناياتی را مرتکب شود؟ حتی درنده‎ترين حيوانات نیز نسبت به فرزندان بقیه حیوانات اینگونه نیستند و اينطور به آنها آسيب نمی‏زنند. آنچه در افغانستان اتفاق ‎افتاد کینه توزی عليه اسلام و عليه تشيع است تا از این راه اسلام و تشيع را به انزوا بکشانند.
اين جنایت يک نسل کشي است، تعجب ما از مدافعان حقوق بشر و سازمان‎هاي بين المللی و کشورهاي به ظاهر متمدن است که هر از چند گاهی، داعیه‎دار حقوق بشر در کشورهای های اسلامی می‎شوند ولی در این قضایا اقدام شایسته و بایسته‎ای انجام ندادند و نخواهند داد.
واقعا این صحنه‎های رقت آور و تأسف باری که انسان از این حادثه در افغانستان مشاهده می کند براي هيچ کس قابل تحمل نيست، آنقدر اين صحنه‎ها درد آور است که اگر کسي در وجودش ذره‎اي انسانيت باشد در مقابل اين جنايات ساکت نمي نشيند.
ما يقين داريم دست خدا از قاتلان و کسانی که اين خون‎هاي بي‎گناه را ريختند انتقام خواهد گرفت بدون تردید و دیر یا زود این اتفاق خواهد افتاد و عاملان این جنايت‏ها هم در فلسطين و هم در افغانستان به سزای اعمالشان خواهند رسید اما انتظار ما این است که انسانهای آزاده دنیا، اندیشمندان، پیروان ادیان الهی همگي دست در دست هم در برابر اين جنايات ضد بشري بايستند و اقدامی جدي در برابر اين جنايت‎ها صورت دهند. ریشه اين جنايت‎ها بدون ترديد مستقيم يا غير مستقيم استکبار جهاني است و نبايد از اين مسئله غافل شد که با ريشه و علت بايد مبارزه کرد و الا اين معاليل هر روز به شکلي و صورتي بروز پيدا مي‎کنند. بايد ريشه‎ها و علت‎ها را از بين برد.
از خداوند متعال می‎خواهم به حق این خونهای ریخته شده در این ماه، در ماه عبادت و رحمت و بندگی و نزول برکات انشاالله به خانواده‏های این شهداء صبر عطا فرماید و به آنها تحمل و توان این مصیبت را بدهد و انشاء الله عاملان این جنایت‎ها را به سزای اعمال ننگینشان برساند.

برچسب‌ها:, , , , , ,