آیت ا… سید مجتبی نورمفیدی: پایه و اساس حوزه های علمیه از زمان پیامبر اکرم (ص) شکل گرفته است

در ایام گرامیداشت ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر(عج) مراسم عمامه گذاری ۳۰ نفر از طلاب با حضورموسس حوزه علمیه امام خمینی (ره) حضرت آیت ا… نورمفیدی و رونمایی از دو کتاب « موعود منتظر» و غیبت،حیرت و انتظارات امام زمان» با حضور علمای شیعه و سنی، مسئولین استانی و شهرستانی و اقشار مختلف مردم برگزار گردید.

 

 

در این مراسم آیت ا… سید مجتبی نورمفیدی با گرامیداشت ولادت با سعادت حضرت ولی عصر(عج) و با بیان روایاتی از آن حضرت تاکید کرد: امام زمان(عج) همواره مراقب مومنان ودوستداران اهل بیت عصمت و طهارت بوده و آنها را رها نکرده و از همه لغزش ها و امورشان آگاه است،مانند پدری که ازهمه امور فرزندان خود آگاه است.

وی با اشاره به روایاتی از اهل بیت عصمت و طهارت (ع)در مورد اینکه  وظیفه همگان در دوران غیبت کبری رجوع به عالمان و فقها و دانشمندان است بیان داشت: در روایات مختلف و معروف تاکید شده است که تکلیف مومنان برای همه امور خود رجوع به عالمان و فقیهان و دانشمندان است.یعنی فقط احکام را نباید ازفقها بیاموزند، بلکه در امر حکومت هم باید به انها رجوع نمایند.

ایشان در ادامه تصریح نمود: تربیت عالمان و فقها و دانشمندان از زمان پیامبر اکرم(ص) در مکه و سپس در مدینه و در ادامه توسط اهل بیت عصمت و طهارت(ع) صورت گرفته و در حقیقت پایه و اساس حوزه های علمیه از زمان پیامبر اکرم (ص)  شکل گرفته است.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه خطاب به طلاب و روحانیون تاکید کرد؛ باید این حقیقت را درک کنید که  حوزه های علمیه مانند درخت تنومندی هستند که ریشه های عمیقی در تاریخ داشته و کسی نمی تواند این ریشه هارا قطع کند.بنابر این از سخنان و حرف های انسان ها ی کم اطلاع یا منحرف و مغرض ناراحت نشوید.

آیت الله سید مجتبی نورمفیدی در ادامه افزود:سربازی امام زمان(عج) افتخاری برای ماست و ما این افتخار سربازی را با هیج چیز عوض نخواهیم کرد.هر کس این پرچم را بر دوش بگیرد وظیفه سنگینی بر عهده دارد .

 تربیت عالمان و روحانیون در مراکز حوزه های علمیه در حقیقت عمل به دستورات امام زمان(عج) است و این مراکز علمی ان شاء الله تا ظهور امام زمان (عج) نیز ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به روایاتی از امامان معصوم (ع)  بیان داشت: یکی از علل غیبت و تاخیر در ظهور امام زمان(عج) تفرقه است و تا زمانی که اختلاف در میان جامعه باشد سعادت دیدار امام زمان(عج) را نخواهیم داشت.تاسیس حوزه علمیه امام خمینی (ره)  گرگان توسط موسس گرانقدر حضرت آیت ا… نورمفیدی به منظور تبیین معارف اسلامی ،تربیت طلاب و روحانیون ،مبارزه باانحراف ها و بدعت ها و تلاش برای وحدت امت اسلامی بوده و در این مسیر ایشان رنج ها و ملامت های بسیاری را تحمل نموده و از آنجا که تاسیس این مدرسه از روی اخلاص و با اهداف عالی بوده پایدار و ماندنی است.

 آیت ا… سید مجتبی نورمفیدی در ادامه با اشاره به مراسم عمامه گذاری ۳۰ نفر از طلاب و رونمایی از دو کتاب در موضوع مهدویت و تجلیل از برگزیدگان  استانی و کشوری المپیاد علمی حوزه های علمیه تصریح نمود:   این  موفقیت ها در راستای عمل به دستورات حضرت ولی عصر(عج) مبنی بر لزوم تبیین معارف اسلامی و تربیت عالمان و فقیهان و دانشمندان و رفع نگرانی اهل بیت عصمت و طهارت (ع)  بابت بدعت ها و انحرافات است .
اینها  همه  نشانه کارکرد موثراین مرکز علوم اسلامی  و مدیران سخت کوش  و اساتید توانمند آنهاست.

وی در پایان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و نظر مقام معظم رهبری تاکید کرد: برای رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی و عظمت ایران اسلامی باید در جهت انسان سازی و جامعه سازی تلاش کرد

برچسب‌ها:, , , , , ,