آیت الله نورمفیدی در درس خارج: در شرایطی که همه بدخواهان علیه مردم و انقلاب متحد شده‎اند باید همه ملت یکپارچه در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کنند


روز شنبه، روز ۲۲ بهمن و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران است. در مورد اصل این مطلب قبلا صحبت کردیم، الان فقط می‎خواهم راجع به اهمیت حضوردر راهپیمایی ۲۲ بهمن مطالبی را عرض کنم.
امسال شرایط بسیار حساس و استثنایی و مهم است. به راستی تمام دشمنان این کشور، تمام مخالفان دین و مذهب و به یک معنا مخالفان هویت اسلامی و ایرانی ما، دست به دست هم داده‌اند و با تمام توان به میدان آمد‎ه‎اند و از نقاط ضعف ما دارند سوء استفاده می‎کنند تا آسیب جدی بر پیکره این ملت، این کشور، اسلام ، روحانیت و وحدت مردم وارد کنند؛ تردیدی در این نیست. لذا کسی که اندک دل‎سوزیی داشته باشد، با همه اشکالاتی که وجود دارد و ما نیز اذعان داریم به این اشکالات، باید با تمام توان در برابر اجانب و بدخواهان به دفاع برخیزد.
اشکالات فراوان است، مهمترین آنها مشکلات معیشتی مردم و گرفتاری‎های آنان است. هیچ تردیدی در آن نیست، بعضا سوء مدیریت‎ها، در کنار تحریم‎های ظالمانه که بر این مردم وارد شده است. الان دیگر لازم به گفتن نیست که لحظه‎ای قیمت‎ها ارتفاع پیدا می‎کند و زندگی را برای عموم مردم و از جمله طلاب و آنهایی که با مشکلات و گرفتاری‎های فراوانی مواجه هستند، سخت کرده است. با این حال فشارها و هجمه‎های فراوانی به ملت و کشور و نظام در این ماه‎های اخیر وارد شده و در حال وارد شدن است.
تمام مخالفین ایران، با همه سلائق، از چپ کمونیست و مارکسیست بگیرید تا سلطنت طلب، با هم متحد شدند تا بساط این کشور را به هم بریزند. آنها برای ۲۲ بهمن فراخوان سراسری در دنیا دادند و از تمام مخالفان جمهوری اسلامی درخواست کرد‎ه‎اند در اجتماعاتی شرکت کنند و علیه انقلاب و این نظام قدرت نمایی کنند. در سراسر جهان این فراخوان را دادند، روز ۲۲ بهمن، آن ظالم زاده که از نظر ریشه و خانواده بی اصل و نسب است و خودش هم بی‎شخصیت و عیاش گرفته تا … و واقعا چیزی که ذره‎ای در وجود آنها نیست دلسوزی به حال این کشور و مردم است و تمام عمرشان نیز به عیاشی و خوش‎گذرانی مشغول بودند اینها همه مشغول قدرت نمایی شده‎اند، اگر چه بعد از این اغتشاشات مقداری سرخورده شده‎اند که چرا مسائل آنطور که آنها می‎خواستند پیش نرفت. بحمدلله مردم با تمام دلخوری‎هایشان واقعا ایثار را به حد کمال رساندند و می‎رسانند، صبوری را به حد کمال رساندند با همه گرفتاری‎هایی که دارند مراقبند که دشمن نفوذ نکند وآسیب بزند، همین مردمی که از صبح تا شب با مشکلات زیادی دسته و پنجه نرم می‎کنند و هر کسی آن را لمس می‎کند، اما به وقتش، همه اینها را نادیده می‏گیرند و دفاع می‎کنند از اسلام و انقلاب و دین و یکپارچگی این کشور تمامیت ارضی این مملکت، حفظ علم اسلام و تشیع، تا به حال اینطور بوده، هر جایی که نیاز بوده مردم حضور پیدا کردند، کوتاهی نکردند و قصور نداشتند. در صحنه‎های متفاوت؛ در دفاع مقدس در مشکلاتی که پیش می‎آید زلزله و سیل که پیش می‎آید، در همین کرونا واقعا مهربانانه به کمک یکدیگر شتافتند، مهمترینش همین صبوری و مقاومت و خویشتن داری است که دارند، در این ایام که اغتشاشات پیش آمد همراهی نکردند با اغتشاشگران، من مطمئنم در این صحنه نیز انشاء‎الله آنها را مأیوس خواهند کرد و انقلاب را به عنوان حقیقتی که محصول پایمردی‎ها و نتیجه زحمات خود مردم است و خون‎های زیادی برای آن داده شده، سرمایه‎های مادی و معنوی فراوانی در این راه از دست رفته، به سادگی حاضر نیستند در معرض آسیب و خطر قرار بگیرد، نمی‎توانند تماشا کنند که جمعی که هیچگاه به فکر این ملت و این کشور نبودند، میدان دار شوند آن وقتی که نیاز داشتند اینها پشت کردند، بلکه به دشمنان کمک کردند که فشارها و تحریم‎های بیشتری را متوجه این مردم بکنند.
لذا راهپیمایی امسال بسیار اهمیت دارد، کسی عذر و بهانه ‎ای برای عدم شرکت نیاورد و انشاء الله همه با هم قدرت و اقتدار این کشور و نظام را به دنیا و بدخواهان و دشمنان این مملکت نشان دهیم و انشاء الله حضور یکپارچه و قوی باعث شود که آنها تجدید نظر کنند در نگاهشان به این کشور.
از این طرف نیز از مسئولین می‏خواهیم که تقدیر و تشکر از مردم فقط به زبان و لسان نباشد، تقدیر و تشکر فقط منحصر به این ایام نشود، عملا باید از این ملت تشکر کرد و تشکر عملی از مردم خدمت بیشتر، خدمت بی‎شائبه و شبانه روزی به این مردم است که مشکلاتشان کم شود، وضع معیشت بهبود پیدا کند، آرامش داشته باشند و انشاء‎الله یک زندگی مشحون از فضائل و مملو از بهره‎های مادی و معنوی برای آنان و نسل های آینده فراهم شود. تقدیر و تشکر باید با تدبیر و برنامه‏ریزی و دور اندیشی صورت بگیرد، تقدیر و تشکر واقعی این است.
البته پیشرفت‎هایی که بعد از انقلاب صورت گرفته، انصافا قابل توجه است. نباید بگوییم هیچ کاری صورت نگرفته است، پیشرفت‎های مختلفی در ابعاد مختلف چه فناوری و چه خدمت رسانی به اقشار ساکن در روستاها، اما اینها کافی نیست و مطابق با شأن و منزلت مردم ایران نیست و باید با امید به آینده روشن به این سو حرکت کنیم
انشاء الله همه دست به دست هم بدهیم تا این مشکلات را بر طرف کنیم.

 

برچسب‌ها:, , , ,