آیت الله نورمفیدی در درس خارج فقه: ملت ایران با همه سلایق همواره در برابر اجانب ید واحده بوده ‎اند.

سخنان آیت الله سید مجتبی نورمفیدی در محکومیت اقدام موهن و سخیف نشریه شارلی ابدو در درس خارج روز یکشنبه ۱۴۰۱/۱۰/۱۸

 

ملت ایران با همه سلایق همواره در برابر اجانب ید واحده بوده ‎اند.

امروز تجمعی اعلام شده برای محکومیت اقدام موهن و سخیف یک نشریه فرانسوی، انشاء الله همه دوستان هم حضور پیدا می‏کنند. این اهانت‏ها از سوی بیگانگان و اجانب همیشه بوده و اینها از هر فرصتی برای اهانت و توهین به معتقدات مسلمین و مقدسات مسلمانان سوء استفاده کرده‎اند. چندی قبل هم به پیامبر گرامی اسلام(ص) اهانت کرده بودند، الآن هم با کاریکاتورهای سخیف و موهنی که چاپ کردند به مقام مرجعیت و رهبری معظم انقلاب توهین کردند به اسم آزادی بیان و اینکه نشریات در بیان عقاید خود آزادند. اما می‏خواهم عرض کنم که مسلمانان، شیعیان، ایرانیان با همه تفاوت‏هایی که در دیدگاهها و سلیقه‏ هایشان دارند همواره در مقابل اجانب ید واحده بوده‏ اند. همه باید مراقب باشند مسائل با هم خلط نشود. اگر کسی یک جایی اشکالی و ایرادی دارد باید مواظب باشد که از این اختلاف نظر و دیدگاه خدای ناکرده دشمنان سوء استفاده نکنند. همگان باید در مقابل بدخواهان و اجانب ید واحده باشند.
ملت ایران باید در اموری که مربوط به اعتقادات دینی می‏باشد مثل پیامبر اسلام(ص)، ائمه معصومین، مراجع، فقها و رهبری انقلاب، همواره حساسیت خود را حفظ کند و سستی به خرج ندهد.
آنها که دم از آزادی بیان می‏ زنند و ما را متهم به سلب آزادی می‏ کنند خودشان فقط در جاییکه منافعشان اقتضا کند از آزادی بیان دفاع می‏کنند. اینها نه دلشان به حال آزادی سوخته و نه نگران حقوق بشرند و نه دغدغه حقوق انسانها را دارند. آنچه برای آنها اصل است صرفا منافع خودشان است و در این راه حاضرند هر کاری را انجام دهند.
تاریخ پر از خیانت‏ها و جنایت‏های آنان است و چه خونها که نریختند. آنها توهم نکنند که در این شرایط می‏توانند نقشه‏ های شوم خود را عملی کنند و مطمئن باشند که این اقدامات بی پاسخ نخواهد ماند.
انشاء الله وحدت و یکپارچگی مردم و حوزه و روحانیت در برابر این دسیسه‎ها و اجانب همواره محفوظ خواهد ماند و این رفتار حکایت از بی منطق بودن و خباثت آنان می‏کند.

برچسب‌ها:, , , , , , , ,