آیت الله سید مجتبی نورمفیدی در جمع طلاب جامعه المصطفی: فقه پویا ، بسترساز نیل به جامعه دینی مطلوب

جمعی از طلاب جامعه المصطفی العالمیه نمایندگی گلستان با حضور در پژوهشگاه فقه معاصر با آیت الله سید مجتبی نور مفیدی دیدار کردند.

 

آیت الله سید مجتبی نورمفیدی

 

 

در ابتدای این دیدار که هم زمان با هفته پژوهش برگزار گردید ، حجت الاسلام و المسلمین حسینی ریاست محترم جامعه المصطفی العالمیه نمایندگی گلستان طی سخنان کوتاهی ضمن تبریک هفته پژوهش و تقدیر از ریاست و مسئولان پژوهشگاه فقه معاصر ، پژوهش و انجام تحقیقات کاربردی را از ارکان مهم فعالیت های المصطفی دانستند و عنوان کردند : شعار المصطفی ، نظام آموزشی پژوهش محور تربیت مدار است و تحقق این شعار در عرصه عمل مستلزم انجام پژوهش های بنیادی و کاربردی در حوزه های مختلف دانشی است.
ایشان افزودند : در همین راستا در سال جاری کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکائی از نگاه مقام معظم رهبری در نمایندگی گلستان برگزار می گردد و امیدواریم پژوهشگران ارجمند با ارسال مقالات ارزنده بر غنای این رخداد علمی پژوهشی بیفزایند.

 

 

آیت الله سید مجتبی نورمفیدی نیز در این دیدار ، ضمن خیر مقدم و گرامیداشت هفته پژوهش، با اشاره به لزوم انجام پژوهش های کاربردی در حوزه مسائل فقهی ، از فقه پویا و کار آمد و متناسب با اقتضائات جامعه بعنوان بسترساز نیل به جامعه دینی مطلوب یاد کرد و بر ضرورت انجام تحقیقات اثربخش در زمینه فقه جدید و مسائل مستحدثه تاکید کرد.

 

آیت الله سید مجتبی نورمفیدی

رئیس پژوهشگاه فقه معاصر در این دیدار اظهار داشت : در قرون اخیر خصوصا دهه های گذشته دامنه مباحث فقهی بیش از بخش اخلاق و عقاید گسترش یافته و صدها مدخل جدید با هزاران پرسش نو بوجود آمده است که این پژوهشگاه درصدد پاسخگویی به مسائل فقهی جدید و معاصر و تبویب موضوعات فقه های مضاف می باشد.

یادآور می گردد در ابتدای این برنامه ، مسئولان محترم بخش های مختلف پژوهشگاه فقه معاصر به ارائه دستاوردهای پژوهشگاه در زمینه های دانشنامه آنلاین فقه معاصر ، تاسیس کتابخانه و منابع دیجیتالی و … پرداختند.