آیت الله سید مجتبی نورمفیدی در مصاحبه با خبرگزاری ایرنا: همزمانی دو مساله توهین به پیامبر(ص) و عادی‌سازی روابط کشورهای اسلامی با اسراییل نمی‌تواند اتفاقی باشد.

استاد سید مجتبی نورمفیدی روز یکشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا، با تاکید بر این‌که این دو مساله با هم در ارتباط هستند، افزود: توهین به پیامبر(ص) می‌تواند سناریویی باشد برای این‌که اذهان امت اسلامی را از موضوع عادی‌سازی و اعتراض به این امر منحرف کند.
ایشان اضافه کرد: اساس عادی‌سازی رابطه کشورهای اسلامی نیز مصرف داخلی برای انتخابات جاری آمریکا دارد؛ به این معنا که القا کنند در پرتو برنامه‌های این آقا خطر و مشکل عمده در منطقه خاورمیانه حل شد.
وی ادامه داد: بنده به موثر بودن این عادی‌سازی در درازمدت خوش‌بین نیستم؛ نمونه‌هایی از این اقدام در گذشته نیز اتفاق افتاده، ولی الان مقداری فراگیرتر اقدام می‌کنند تا قبح آن را از بین ببرند.
استاد نورمفیدی با تاکید بر این‌که هر تلاشی برای این امر باید از سوی مسلمانان مورد توجه و حساسیت باشد، گفت: اگر اسراییل به رسمیت شناخته شود و این مراودات و ارتباطات رشد و توسعه پیدا کند، در اولین فرصت ممکن اسراییل آسیب خود را به کشورهای اسلامی می‌زند و آرمان نیل تا فرات که از گذشته دنبال می‌کرد را دنبال خواهند کرد و به هیچ‌کدام از این کشورها رحم نخواهد کرد.
مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به توهین به پیامبر(ص) در فرانسه و جنایتی که به نام اسلام صورت می‌گیرد، اضافه کرد: همه می‌دانند شخصیت پیامبر اسلام(ص) تا چه حد بین امت اسلامی محبوب است و در گذشته هم توهین به این شخصیت بزرگ اسلام انجام شده و عکس‌العمل‌های شدیدی از سوی مسلمانان صورت گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: غرب توهین به پیامبر(ص) را به‌عنوان آزادی بیان می‌داند و هر اهانتی را به پیروان سایر مذاهب روا می‌داند، اما در برخی مواضع خوشان اجازه نقد و انتقاد را نمی‌دهند.
استاد حوزه علمیه قم افزود: شخصیت پیامبر به نحوی مورد توجه و احترام مسلمانان است که کوچک‌ترین اهانتی را به این شخصیت تحمل نمی‌کنند؛ باید همه اقشار از جمله علما، نویسندگان، خطبا و هنرمندان و تمام اقشار صدای اعتراض خود را به گوش جهانیان برسانند.
وی اضافه کرد: این اعتراض باید فراگیر و در همه سطوح باشد و باید جنبشی در سطح کشورهای اسلامی راه بیفتد که از نظر قانونی راه چنین اهانت‌ها و توهین‌هایی را به ساحت مقدس پیامبر(ص) و شخصیت‌های مورد احترام همه ادیان مسدود شود.
وی همچنین گفت: قتل معلم فرانسوی توسط افرادی صورت گرفته که پرورش یافته گروه‌های تکفیری هستند و بلایی بر جهان اسلام شده‌اند؛ گروه‌هایی که با پول و حمایت آمریکا و سرویس‌های جاسوسی کشورهای اروپایی ایجاد و بلای جانشان شده‌اند و پایه‌گذار افراط و خشونت هستند.
استاد نورمفیدی تصریح کرد: جای تاسف دارد به‌جای این‌که غرب پاسخگوی مسوولیت خودش در برابر گروه‌های خشن ضدبشری باشد، امروز در موضع طلبکاری می‌نشیند و  اسلام را به‌نوعی معرفی می‌کند که هراس در دل مردم بیندازد.
وی ادامه داد: سردمداران کشورهای اروپایی در این حوادث و خشونت‌ها مقصر هستند و خودشان این خشونت را در خاورمیانه، کشورهای اسلامی و آفریقایی حمایت می‌کند؛ ولی به‌محض این‌که این خشونت‌ها دامن‌گیر خودشان می‌شود این‌چنین هیاهو می‌کنند.
وی تاکید کرد: خشونت و کشتار به‌هیچ‌وجه مورد تایید دین اسلام نیست و اساس اسلام بر دوستی، محبت، همدلی، مساعدت و رفع غم و گرفتاری از همه انسان‌هاست.
به گزارش ایرنا، نشریه فرانسوی شارلی ابدو برای دومین بار پس از ۲۰۱۵ میلادی، اخیرا انتشار کاریکاتورهای موهن راجع به پیامبر اسلام(ص) را تکرار کرد؛ حرکتی که توجیه آن «آزادی بیان» بوده است؛ حال‌آنکه بر مبنای اسناد حقوق بین‌الملل و با توجه به تعریف آزادی بیان و محدودیت‌های آن، به‌هیچ‌وجه توهین به اعتقادات دیگر ادیان و اقوام جزو آزادی بیان به شمار نمی‌آید.
رییس جمهوری فرانسه نیز اخیرا در اظهاراتی با وقاحت اعلام کرده بود که فرانسه همچنان به انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز علیه رسول گرامی اسلام(ص) ادامه خواهد داد و آن را حمایت از ارزش‌های سکولاریسم خواند؛ امری که با واکنش تند مسلمانان روبرو شده است.
به گزارش ایرنا، ۵ مهرماه ۱۳۹۹ (۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰) در واشنگتن قرارداد سازش میان امارات متحده عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی در حضور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا به‌صورت رسمی امضا شد.
رژیم صهیونیستی روابط خود را با امارات متحده عربی و بحرین عادی کرده و این دو کشور به همراه عربستان به هواپیماهای صهیونیست‌ها اجازه داده‌اند که از حریم هوایی آن‌ها استفاده کنند؛ مساله‌ای که بسیاری آن را خیانت به آرمان ملت فلسطین خواندند.
اکنون کارشناسان منطقه از عادی‌سازی روابط بین برخی کشورهای عربی با اسراییل با عنوان آشکارسازی نام می‌برند و معتقدند که این روابط در ۲۵ سال گذشته جریان داشته و اکنون آشکار شده است./